Regenwoud, strand en stad! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jetty Huberts - WaarBenJij.nu Regenwoud, strand en stad! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Jetty Huberts - WaarBenJij.nu

Regenwoud, strand en stad!

Blijf op de hoogte en volg Jetty

04 Februari 2013 | Nicaragua, León

Na het toeristische Manuel Antonio ben ik afgelopen woensdag samen met Amber uit de US (die ik ontmoet heb in het hostel in MA) naar Monteverde gereisd. Onderweg Melvin uit Amsterdam leren kennen, die ook op weg was naar Monteverde (MV). De afstand op de kaart leek niet ver, maar de hele trip heeft toch wel 7 uur geduurd. De laatste 3 uur was nogal een aftandse weg met veel hobbels en kuilen namelijk. In Monteverde 2 nachten in hostel Casa Tranquilo geslapen op aanraden van een vrouw die ik in MA had ontmoet. Samen met Amber een kamer gedeeld voor $8,- p.p. inclusief ontbijt. In Monteverde heb ik de canopytour gedaan. Echt te gek! Kilometerslange ziplines (kabelbanen), een tarzanswing en de superman. Bij de tarzanswing stond ik toch wel even te shacken op mijn benen en te twijfelen of ik wel of niet zou gaan, maar ik heb het gedaan! Je slingert aan een enorm touw ergens heel erg hoog in de bergen van de ene naar de andere kant op en neer. Volgende stap wordt een bungyjump (ooit).

Diezelfde dag nog een nighthike gedaan door het regenwoud. Luiaards, tarantula, giftige slang, paar mooie vogels en nog wat dieren gespot. Eigenlijk weet ik niet echt wat ik gezien heb, want vertel mij maar wat een goodie of een slot (weet nu dat dit een luiaard) is. Al die namen zeiden me in ieder geval niks. In Monteverde kwam ik Anne en Ward tegen, een Nederlands stel die ik eerder in San Juan del Sur had onmoet. Ook kwam ik Cindy uit Duitsland weer tegen, waarmee ik een avond op stap ben geweest in Granada. Echt zo grappig! Je komt overal weer dezelfde mensen tegen.

In het hostel Katharina uit Duitsland ontmoet. Met haar samen naar San Juan del Sur vertrokken afgelopen vrijdag. Om 5.00 u ging de wekker. 3 bussen tot de grens en daar in de rij voor een stempel. Dan 1 km lopen om de grens over te gaan. Maar een taxi genomen vanaf de grens naar San Juan del Sur samen met Adva uit Israel en ? uit Brazilie. Samen met Katharina een kamer gedeeld in Hostel Esperanza. Hier bleek een hele groep christenen te zitten die op een missie waren. Wat de missie was?? Dat wisten ze zelf geloof ik ook niet goed. Ze willen liefde geven aan mensen... Pfffffff! Ze zaten de hele dag de bijbel te bestuderen, elkaars handen vast te pakken en met hoge stemmetjes overdreven vriendelijk tegen me te doen. Maar goed.. ieder zijn ding en zal ze absoluut respecteren, maar ik denk dat je het niet helemaal begrijpt als je denkt de wereld te redden door als christen je liefde te delen met anderen.

Alex was ook nog steeds in San Juan del Sur, maar ik heb het idee dat we genoeg van elkaar hadden na 2,5 week samen te zijn geweest, dus alleen gedag gezegd. Best raar, maar zo gaat dat blijkbaar... Katharina en ik waren kapot, dus vrijdag maar op tijd gaan slapen. Zaterdag naar Playa Maderas met o.a. Adva en ? uit Brazilie. Heerlijk relaxed, maar het water was superkoud! In San Juan del Sur ook weer mensen tegen gekomen (waaronder locals die me nog kende van vorige keer;-)). George Clooney was er nog steeds. Hij wilde wel met me mee naar Léon. Gelukkig heb ik dat weten te voorkomen! Avondje wezen stappen uiteraad. Rare, bizarre avond. Ineens was daar ook weer Melvin uit Amsterdam die Adva ook weer kende uit Panama City.

Gisteren vertrokken naar Léon. Ik had wel tot het eind in San Juan del Sur kunnen blijven, maar die plaats is niet goed voor me. Ik zou gebroken terug komen. Ook is er enorm veel criminaliteit de laatste weken en wil het graag bij alleen ene gejatte telefoon houden. Van San Juan del Sur naar Rivas met de chickenbus, van Rivas naar Managua, waar ik een taxi moest nemen naar een ander busstation en vanuit daar met busje naar Léon. Ik was al die tijd de enige chelle (blanke) in de bus. In de chickenbus maak je nogal wat mee. Alles gaat mee, in en op de bus (oude gele schoolbussen); puppy in schoenendoos, manden met eten, fietsen etc. Jongentjes van 15 probeerden me te versieren door hele boeketten van bananenbladeren voor me te maken (wel heel mooi). Geregeld stappen er mensen in die etenswaren verkopen. De bus zit stampvol met mensen. Voornamelijk dikke, zwetende mensen. De mensen, met name de vrouwen, zijn vaak enorm dik. Ze eten de hele dag gallo pint (rijst met bonen) en veel zoetigheden. Ik werd veel aangestaart in de bus. Mensen beginnen hele gesprekken met me, maar versta er niks van. Gelukkig zat er een meisje in de bus die een beetje engels kon en me in Managua heeft geholpen met een taxi, want ik had geen idee waar ik heen moest.
Nu zit ik in hostel Lazybones in Léon. Léon is een mooie, oude stad en het is hier heel veilig tov veel andere delen in Nicaragua. Ik hoop vanmiddag de Telica vulkaan te beklimmen waar we zullen slapen in tenten. Is alleen nog niet zeker of het door gaat. Anders maar naar het strand wat hier 45 minuten vandaan is. Léon is namelijk de warmste stad van Nicaragua. Ik blijf hier tot woensdag en dan naar Managua om donderdagochtend terug te vliegen. Iets waar ik absoluut niet naar uit kijk. Ik zit er net in, in dat reizen. Geen idee waar je bent als je s´ochtends wakker wordt, geen idee met wie, geen idee van tijd, dag, het interesseert me niks hoe ik erbij loop, voel me de hele dag vies etc. Heerlijk!

  • 04 Februari 2013 - 15:31

    Hubers:

    HalloJetty

    Je beleeft en geniet van een hele avontuurlijke reis.
    Het zal wel afkikken voor je worden als je weer thuis bent.
    Wij zijn anders wel blij dat je bijna naar huis komt.
    Vind het toch wel spannend allemaal wat je zoal meemaakt!
    Tot vrijdag Jetty en ik wens je nog een paar fijne dagen!
    Liefs mam en Pap.



  • 04 Februari 2013 - 15:38

    Marijn:

    Hi Jet,

    het klinkt super, die verhalen! Echt bijzonder om mee te maken.
    Geniet nog van je laatste dagen, en dan zien weer jou wel met de carnaval in Venlo ;-)

    Liefs,
    Marijn

  • 06 Februari 2013 - 14:44

    Charlotte Frankort:

    Dat is een lang vervoer verhaal. Leuk om al je belevingen te lezen. Doen ze je tas boven op chickenbus of mag je die mee in de bus nemen?
    Geniet van jee laatste periode daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jetty

Hola! amigos, Ik heb besloten mijn stedentrips, vakanties en reizen via deze site te gaan bijhouden. Eigenlijk voornamelijk voor mezelf, maar zeker ook voor de mensen die het leuk vinden me te volgen! Ik heb de afgelopen jaren al best veel mooie plekken mogen bezoeken en ergens vind ik het jammer dat ik geen dagboek heb bijgehouden van die vakanties/reizen. Deze site is ideaal om dat vanaf nu wel te gaan doen. Een van mijn persoonlijke doelen in het leven is om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Dat kan in de vorm van een nieuwe stad ontdekken, een vakantie of met mijn rugzak low budget rondreizen door een land. Zodra ik niks meer op mijn planning heb staan qua trip word ik al onrustig en ga ik weer bedenken waar ik nu weer heen wil. De ene vakantie of stedentrip is nog niet voorbij of het volgende staat alweer gepland. Ik heb een leuke baan, eigen appartementje waar iedere maand netjes de hypotheek van wordt betaald, ben single en heb geen kinderen, dus ik ben nog in de positie om te gaan en staan waar ik wil (als mijn baas me vrij geeft dan). Misschien kom ik wel ooit die prins op het witte paard tegen, krijg ik een eigen gezinnetje en dan kan ik niet zomaar meer om de haverklap op pad. Dus, nu nog zoveel mogelijk plekken ontdekken! Jetty

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 920
Totaal aantal bezoekers 11617

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 13 Maart 2014

Op avontuur in Zuid-Amerika

10 Januari 2013 - 08 Februari 2013

Nicaragua!

Landen bezocht: