De eerste week in Nicaragua! - Reisverslag uit San Juan de La Concepción, Nicaragua van Jetty Huberts - WaarBenJij.nu De eerste week in Nicaragua! - Reisverslag uit San Juan de La Concepción, Nicaragua van Jetty Huberts - WaarBenJij.nu

De eerste week in Nicaragua!

Blijf op de hoogte en volg Jetty

16 Januari 2013 | Nicaragua, San Juan de La Concepción

Ok, hier komt dan mijn eerste verhaaltje vanuit Nicaragua. Let niet op eventuele spelfouten etc, want zit momenteel in een internetcafe uit het jaar 0, dus ben al blij als ik uberhaubt mijn verhaal geschreven krijg.

Ik ben inmiddels alweer bijna een week in Nicaragua. Ik blijf tot zaterdag a.s. in La Mariposa waar ik de eerste 2 nachten in het hotel heb geslapen, maar daarna moest verhuizen naar de cabin (welke ik ook geboekt had). Dat op zich is al een heel avontuur op zich. Ik deel mijn houten cabin samen met een muizenfamilie, enkele ratten en gekko´s. De toilet (lees stenen gat in de grond) is een stukje van de cabine af en blijkbaar vinden de enorme spinnen hier, dat een goede plek om te wonen. Ik moet s´nachts altijd wel een keer naar het toilet en mijn hart bonst iedere keer als een bezetene als ik weer dat hok in moet. Ik trap eerst de deur open met mijn voet, check alle muren met de zaklamp om te zien waar mijn grote harige vrienden zich bevinden en ga dan zo snel mogelijk naar het toilet. Ik heb ook al paar keer buiten in de jungle geplast, want no me gusta aranjes (ik hou niet van die spinnen). Ik begin er wel steeds meer aan te wennen en laat ze maar rustig toe kijken terwijl ik mijn behoefte doe.

Doordeweeks heb ik iedere dag 4 uur spaans. Ik kan er serieus niks van en vraag me af of deze week zinvol is geweest. Es muy difficil! Ik vind het maar lastig. Maar het is gelukkig wel erg gezellig in La Mariposa Leuke mensen vanuit o.a. UK, USA, Duitsland en Nederland en leuke activiteiten die worden georganiseerd, zoals de salsales, zwemmen in het schitterende kratermeer Laguna de Apoya, tripje naar kunstenaars in Masaya en paardrijden. Met een aantal anderen vanuit La Mariposa ben ik eergisteren ook naar een markt geweest in de buurt. We gingen met het lokale vervoer en dat is een hele belevenis op zich. Ik snap nu waarom ze die bussen chickenbussen noemen. Ze proppen 1 microbus echt helemaal vol met mensen. In het busje waar wij in zaten (en dat was echt een klein busje) zaten 26 mensen....

De lokale mensen zijn echt enorm vriendelijk en voel me hier ook veilig. Echter, de mannen zijn wel echt enorm flirterig. Je wordt werkelijk door elke man, oud of jong, aangesproken (en ik weet echt niet wat ze zeggen, want dat leer ik denk ik niet tijdens mijn lessen) of ze sissen je na. Sissen ja, zoals je een kat roept. Vreselijk! De Nederlandse mannen zouden er nog wat van kunnen leren al is dit echt over the top!

Morgen gaan we met La Mariposa naar Managua en vrijdagmiddag met een groepje naar Granada. Zaterdag a.s. ga ik samen met Alexandra, een meisje uit La Mariposa weer naar Granada waar we 2 dagen willen verblijven. Alexandra reist al wat langer rond hier (en in Costa Rica), maar ze is nog niet in Isla de Ometepe geweest, dus daar gaan we na Granada ook nog heen en daarna naar San Juan Del Sur. San Juan del Sur is een plaats aan het strand waar ook in de avonden van alles te beleven is. Ik hoop vanaf hier ook walvissen te kunnen gaan spotten. Na San Juan del Sur zal ik waarschijnlijk naar Costa Rica gaan, maar goed... je weet niet hoe het loopt.

In La Mariposa is in de avonden werkelijk geen hol te doen. Iedereen gaat tussen 8 en 9 naar bed om ook nog wat te studeren. Ik ben dus blij dat ik zaterdag naar Granada ga. Ik hoop me dat ook weer wat schoner te gaan voelen, want voel me hier inmiddels enorm goor. Mijn haren zijn net stro, want mag alleen met organische shampoo mijn haren wassen en ik zit van boven tot onder onder de bulten. Blijkbaar vinden alle insecten mij, ondanks de Vitamina B pillen die ik slik, enorm lekker. Ze hebben zojuist mijn bed op bedbugs gecheckt, maar die zitten er gelukkig niet....

Het is hier trouwens niet warm voor de tijd van het jaar. Hopelijk komt dat snel goed. Hebben zelfs een paar dagen regen gehad...

Nou ik ga maar weer eens afsluiten. Ik ga nu geen foto´s plaatsen, want dat duurt denk ik eeuwen met de trage verbinding. Op facebook plaats ik af en toe foto´s die ik met mijn telefoon heb gemaakt. Foto´s van camara komen later wel.

Adios mis amigos!

  • 16 Januari 2013 - 21:38

    Marielle:

    Hoi Jet,

    Leuk je eerste belevenissen te kunnen lezen.

    Ben trots op je!

    Geniet ze en ik zie het volgende verslag wel weer verschijnen...

    xx

  • 17 Januari 2013 - 08:17

    Huberts:

    Hallo Jetty
    Ben een beetje ziek geweest vandaar de late reaktie.
    Geweldig wat je zoal ervaren hebt'
    Leuk ook dat je iemand getroffen hebt om mee verder te reizen.
    Hopelijk wordt het wat beter weer!
    Geniet ervan!
    Groetjes pap en mam.

  • 17 Januari 2013 - 08:28

    Britt:

    Ha Jet!

    Ik ben ook heel trots op je! Je doet het super! En daarbij is je verhaal erg leuk om te lezen. Ik wacht op je volgende avonturen!

    xx

  • 19 Januari 2013 - 12:47

    Charlotte F:

    Prachtig om een reisverhaal te lezen. De ontmoetingen met de reizigers, het avontuur, de nieuwe indrukken, het Spaans dat zeker niet eenvoudig is....veel is herkenbaar voor mij. Dit vergeet je nooit meer. Tip: Schijn nooit met de zaklamp in een stenen gat wc want, dat vergeet je helaas nooit meer :) !

  • 24 Januari 2013 - 13:12

    Maria Holla :

    Hoi Jetty,
    Prachtig verhaal hoe jij de spinnen verjaagd,ik kan me er wel iets bij voorstellen.
    Verder zo te lezen ben je wel aan t genieten,fijn zo want de tijd vliegt ,voordat je het weet ben je alweer
    in ons koude kikkerland.
    Veel liefs van Maria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jetty

Hola! amigos, Ik heb besloten mijn stedentrips, vakanties en reizen via deze site te gaan bijhouden. Eigenlijk voornamelijk voor mezelf, maar zeker ook voor de mensen die het leuk vinden me te volgen! Ik heb de afgelopen jaren al best veel mooie plekken mogen bezoeken en ergens vind ik het jammer dat ik geen dagboek heb bijgehouden van die vakanties/reizen. Deze site is ideaal om dat vanaf nu wel te gaan doen. Een van mijn persoonlijke doelen in het leven is om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Dat kan in de vorm van een nieuwe stad ontdekken, een vakantie of met mijn rugzak low budget rondreizen door een land. Zodra ik niks meer op mijn planning heb staan qua trip word ik al onrustig en ga ik weer bedenken waar ik nu weer heen wil. De ene vakantie of stedentrip is nog niet voorbij of het volgende staat alweer gepland. Ik heb een leuke baan, eigen appartementje waar iedere maand netjes de hypotheek van wordt betaald, ben single en heb geen kinderen, dus ik ben nog in de positie om te gaan en staan waar ik wil (als mijn baas me vrij geeft dan). Misschien kom ik wel ooit die prins op het witte paard tegen, krijg ik een eigen gezinnetje en dan kan ik niet zomaar meer om de haverklap op pad. Dus, nu nog zoveel mogelijk plekken ontdekken! Jetty

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 11638

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 13 Maart 2014

Op avontuur in Zuid-Amerika

10 Januari 2013 - 08 Februari 2013

Nicaragua!

Landen bezocht: