Fiesta, fiesta, fiesta! - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Jetty Huberts - WaarBenJij.nu Fiesta, fiesta, fiesta! - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Jetty Huberts - WaarBenJij.nu

Fiesta, fiesta, fiesta!

Blijf op de hoogte en volg Jetty

26 Januari 2013 | Nicaragua, San Juan del Sur

Vanuit San Juan del Sur een update van de afgelopen week in Nicaragua. Vorig week heb ik in Granada doorgebracht samen met Alexandra en nog 3 andere meiden uit Duitsland en Slovenie. Granada is een erg mooi koliniaals stadje, maar het is klein en je bent er dan ook redelijk snel weer uit gekeken. Zaterdag zijn we goed wezen stappen. Voor $6,- kon je de hele avond onbeperkt drinken, van bier met ijsklontjes tot cocktails, dus jullie raden het al. Zondga zijn we naar Drambije gegaan, omdat daar een festival gaande was. San Sebastian festival. Daar kwamen we ook weer mensen tegen van La Mariposa. Het festival viel een beetje tegen en we hadden allemaal een behoorlijke kater, dus we zijn weer op tijd terug naar Granada gegaan.

Op maandag met z' n 4' en vertrokken naar Isla de Ometepe waar we 3 dagen in een gestoord partyhostel hebben geslapen. Gelukkig hadden we een privat hut geboekt voor $10,- p.p. per nacht. Dit hostel, little morgans, heeft goede recensies op Tripadvisor, maar ik raad niemand aan er ooit heen te gaan. Die gasten die er werkte zijn echt gestoord. Gewoon hele nachten doorhalen en vooral niet slapen. Veel drugs en alcoholgebruik. Ze waren zelfs zo gestoord dat ze met 5 man (waarvan 2 vrouwen) met een pureestamper hun reet hebben laten branden! Ik heb dan ook bijzonder weinig tijd in die bar doorgebracht en ben iedere avond op tijd gaan slapen. Het was er zo smerig dat de hele bar vol zat met miljoenen vliegen. De lokatie van het hostel was wel geweldig mooi. Ik werd iedere ochtend wakker van de paarden die om de hut heen liepen, want koeien en paarden lopen los rond op het eiland.

Het eiland zelf was schitterend! Heb er paard gereden over het strand, enorm ver gefietst op een niet werkende mountainbike, heerlijk gegeten en een kayaktour gedaan door een rivier met werkelijk een fantastische zonsondergang vanaf het water. Tijdens deze kayaktour heb ik ook de eerste aap met baby gespot. Foto's komen later. Het eiland bestaat uit 2 vulkanen. Die kun je beklimmen, maar dat heb ik niet gedaan. Duurt 8-9 uur en is erg modderig. Ik vond die enorme fietstocht wel genoeg.

Gisteren ben ik samen met Alex naar San Juan del Sur gegaan. Zij is hier al een paar keer eerder geweest, omdat ze het zo leuk vindt hier. We verblijven in een soort van guesthouse bij mensen in huis. Alex kent al die mensen, maar ik weet niet zo goed wat ik er van vindt. Het dak bestaat uit golfplaten en met die enorme wind hier zorgt dat voor megeveel herrie. Ook hebben ze een schreeuwende megapeuter van 2 die me vanmorgen wakker maakte met mijn enorme kater. Gisteren zijn we hier namelijk op stap geweest. Weer veel rum en bier gedronken, want dat is wat je doet in San Juan del Sur. Feesten en surfen (maar ik hou het bij op het strand liggen en feesten). Ik ben hier helemaal in mijn element met al die salsamuziek en die mannen die je meteen de dansvloer optrekken en je de hele ruimte door slingeren :-). Ik blijf hier denk ik tot zondag en dan wil ik naar Costa Rica. Vanaf dan ga ik zonder Alex verder, want die gaat richting Honduras en Guatemale.

Het eten is hier trouwens best lekker. Had ik niet verwacht en ergens baal ik ervan, want al die rum, bier, ijsjes en eten zit nu al op mijn heupen, buik en billen. Dat wordt flink sporten zodra ik terug ben!

  • 26 Januari 2013 - 02:21

    Charlotte F.:

    Prachtige verhalen!
    Ik kijk uit naar het volgende.
    Xx

  • 26 Januari 2013 - 09:20

    Huberts:

    Hallo jetty
    Geweldig die verhalen van je.
    je zou er onderhand een boek over kunnen gaan schrijven!
    Leuk om op deze manier contact te houden.
    wens je nog veel reisplezier.
    liefs pap en mam.

  • 26 Januari 2013 - 11:45

    Lydia:

    Ha zus!

    Zo te lezen vermaak je je prima!
    Hoe zit het met de mannen daar? Haha.
    Nou ik kan niet wachten om je volgende verhaal te lezen.
    Have fun!

    Liefs je zusje

  • 27 Januari 2013 - 10:23

    Eline:

    Hey Jetty,
    Wat een leuke reisverhalen, moet er elke keer ontzettend om lachen:)! Zo te zien vermaak je je prima in je eentje. Nou ja, eentje, je ontmoet genoeg mensen zo te lezen. Geniet er nog van!
    X Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jetty

Hola! amigos, Ik heb besloten mijn stedentrips, vakanties en reizen via deze site te gaan bijhouden. Eigenlijk voornamelijk voor mezelf, maar zeker ook voor de mensen die het leuk vinden me te volgen! Ik heb de afgelopen jaren al best veel mooie plekken mogen bezoeken en ergens vind ik het jammer dat ik geen dagboek heb bijgehouden van die vakanties/reizen. Deze site is ideaal om dat vanaf nu wel te gaan doen. Een van mijn persoonlijke doelen in het leven is om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Dat kan in de vorm van een nieuwe stad ontdekken, een vakantie of met mijn rugzak low budget rondreizen door een land. Zodra ik niks meer op mijn planning heb staan qua trip word ik al onrustig en ga ik weer bedenken waar ik nu weer heen wil. De ene vakantie of stedentrip is nog niet voorbij of het volgende staat alweer gepland. Ik heb een leuke baan, eigen appartementje waar iedere maand netjes de hypotheek van wordt betaald, ben single en heb geen kinderen, dus ik ben nog in de positie om te gaan en staan waar ik wil (als mijn baas me vrij geeft dan). Misschien kom ik wel ooit die prins op het witte paard tegen, krijg ik een eigen gezinnetje en dan kan ik niet zomaar meer om de haverklap op pad. Dus, nu nog zoveel mogelijk plekken ontdekken! Jetty

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 11634

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 13 Maart 2014

Op avontuur in Zuid-Amerika

10 Januari 2013 - 08 Februari 2013

Nicaragua!

Landen bezocht: