Hasta Luego Nicaragua! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jetty Huberts - WaarBenJij.nu Hasta Luego Nicaragua! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jetty Huberts - WaarBenJij.nu

Hasta Luego Nicaragua!

Blijf op de hoogte en volg Jetty

06 Februari 2013 | Nicaragua, Granada

Tja, mijn laatste dagje hier is aangebroken.Laatste dagen in Leon en Granada doorgebracht. Leon is een mooie stad, maar het is tevens de heetste stad in Nicaragua. Ik heb er wat rond gewandeld, naar het strand geweest en heb er veel geslapen. Eerste nacht in Hostel Lazybones, maar die was de volgende dag vol geboekt, dus moest ik weg. Bij toeval terecht gekomen bij Casa Ivana, een klein, knus verblijf gerund door een Nederlandse man samen met zijn Nica-vrouw. Hier had ik een mooie privekamer met badkamer voor slecht $17,-. In Leon waren weinig backpackers en dat maakte het voor mij wat saai. Ik heb toch liever wat aanspraak. Ook was er verder weinig te doen. Ik wilde de vulkaan beklimmen en daar slapen in een tent, maar dit was helaas geen optie omdat er geen andere mensen gingen.

Dus toch nog maar even naar Granada gegaan. Ben nu immers ervaren met de chickenbussen. Hier nog even een massage gehad van 1 uur. Ik moet toch een beetje relaxed terug komen. Tevens ben ik gistermiddag nog naar de actieve Masaya vulkaan geweest met een tour. Was erg mooi, maar jezus wat stinkt die zwavel en wat slaat dat op je longen en ogen. Ook nog de grotten in geweest waar de vele vleermuizen huis houden.

Ik ga zo op weg naar Managua waar ik vanuit Nederland al een hotel had geboekt. Zij brengen me vannacht naar het vliegveld. Iets waar ik echt niet naar uit kijk, maar aan alles komt een eind. Ik ben weer een enorme levenservaring rijker. Veel geleerd, veel gezien en mooie mensen ontmoet.

Ik heb o.a. geleerd dat ik de volgende reis de helft minder aan kleding meeneem, dat een goede backpack de investering waard is (sorry Bjorn, maar wat een %&%/ tas!), dat klein zijn zo zijn voordelen heeft in o.a. de chickenbussen, dat blond zijn zo zijn nadelen heeft in Centraal- Amerika, dat alle backpackers vrienden van elkaar zijn en leeftijd daarbij niet belangrijk is en dat ik nog heel veel meer reizen wil maken. Ook weet ik door alle verhalen van reizigers al wat mijn volgende bestemming word: Colombia, Peru en Ecuador!

Eerst maar weer aan het werk, sparen en dan volgende winter weer een nieuwe reis.

  • 06 Februari 2013 - 14:51

    Charlotte F:

    Leuk Jet!
    Goede terugreis

  • 06 Februari 2013 - 15:59

    Britt:

    Super dat je het zo naar je zin hebt gehad Jet! En kei leuk dat wij mochten meelezen in je dagboek!

    Een hele goede terugreis!

    xx Britt

  • 06 Februari 2013 - 16:36

    Mayke:

    Leuk Jetty, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Alvast goede reis terug, maar dat is peanuts voor jou..goed thuiskomen en dan weer lekker sparen voor de volgende trip..lezen wij wel weer mee!

  • 06 Februari 2013 - 20:31

    Huberts:

    Hallo jetty

    Wij vinden het erg fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie.
    Het is zoals je zelf zegt weer een nieuwe ervaring in je leven!
    Het is ook leuk dat er zoveel vrienden met je meegenoten en meegeleefd hebben op je reis.
    tot vrijdag groetjes mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jetty

Hola! amigos, Ik heb besloten mijn stedentrips, vakanties en reizen via deze site te gaan bijhouden. Eigenlijk voornamelijk voor mezelf, maar zeker ook voor de mensen die het leuk vinden me te volgen! Ik heb de afgelopen jaren al best veel mooie plekken mogen bezoeken en ergens vind ik het jammer dat ik geen dagboek heb bijgehouden van die vakanties/reizen. Deze site is ideaal om dat vanaf nu wel te gaan doen. Een van mijn persoonlijke doelen in het leven is om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Dat kan in de vorm van een nieuwe stad ontdekken, een vakantie of met mijn rugzak low budget rondreizen door een land. Zodra ik niks meer op mijn planning heb staan qua trip word ik al onrustig en ga ik weer bedenken waar ik nu weer heen wil. De ene vakantie of stedentrip is nog niet voorbij of het volgende staat alweer gepland. Ik heb een leuke baan, eigen appartementje waar iedere maand netjes de hypotheek van wordt betaald, ben single en heb geen kinderen, dus ik ben nog in de positie om te gaan en staan waar ik wil (als mijn baas me vrij geeft dan). Misschien kom ik wel ooit die prins op het witte paard tegen, krijg ik een eigen gezinnetje en dan kan ik niet zomaar meer om de haverklap op pad. Dus, nu nog zoveel mogelijk plekken ontdekken! Jetty

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 11636

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 13 Maart 2014

Op avontuur in Zuid-Amerika

10 Januari 2013 - 08 Februari 2013

Nicaragua!

Landen bezocht: